L.S.V. Cognatio

​L.S.V. Cognatio is de landelijke studentenvereniging voor studenten van Hogeschool Tio, de particuliere hogeschool voor tourism,- hospitality,- en business management. Cognatio is een jonge en ondernemende studentenvereniging opgericht in 2005. De achterliggende gedachte is altijd het creëren van een verwantschap tussen studenten geweest. De naam Cognatio staat dan ook voor ‘verwantschap’.

Inmiddels is Cognatio een landelijke studentenvereniging met meer dan 900 actieve leden. De vereniging is gevestigd in zes verschillende steden in Nederland; Hengelo, Eindhoven, Rotterdam, Amsterdam, Groningen en Utrecht. Iedere vestiging staat bekend om haar unieke activiteiten. Zo heeft bijvoorbeeld Utrecht de drukbezochte borrels in hun stamkroeg en Amsterdam de beroemde/beruchte kroegentochten. Naast borrels en feestjes worden er ook een hoop ander activiteiten georganiseerd, waaronder reisjes en netwerkborrels.

De vereniging wordt gestuurd vanuit een overkoepelend landelijk bestuur met daaronder een eigen bestuur per vestiging, wat de onderlinge relatie tussen het bestuur en haar leden erg persoonlijk en gemoedelijk maakt.

De studenten van alle studierichtingen van Hogeschool Tio kunnen lid worden van Cognatio. Door lid te worden leer je veel nieuwe mensen kennen, maak je snel goede vrienden en bouw je aan een waanzinnig netwerk. Kortom, met Cognatio haal jij het optimale uit je studententijd!